Colombia - San Gil

Vi kom med nattbussen och 12 timmar senare var vi framme i San Gil! Bussresan gick väldigt bra, den var riktigt fräsch och till allas förvåning fanns det t.o.m wifi och telefonladdare på bussen! Det har vi inte upplevt under hela vår resa.

Incheckningen på hostlet var först klockan 15.00 så vi hade lite tid att fördriva innan vi fick vårat rum. Vi gick och åt på en riktigt bra restaurang, som vi upplevt hittills verkar det dessutom vara billigare här än i Cartagena och Santa Marta så det blev en glad överraskning. Efter lunchen tog vi taxi till Pozo Azul, en naturlig sötvattenpool, och badade samt drack en öl på en uteservering. När vi kom tillbaka checkade vi in på vårt hostel. Rummet är rent, fräscht, har sköna sängar och allt vad man kan önska sig för det billiga priset vi betalat.

På eftermiddagen gick vi och såg på bio. Det var en film från 2015, Point Break, som var helt okej. När filmen var slut hade de en utlottning på olika priser, bl.a. rabattkuponger på olika restauranger. Trots att vi inte vann något var det sjukt roligt!! Efter filmen gick vi och åt middag, lax, kött och hamburgare serverades. Väldigt gott! Imorgon ska ev. Lisa och Victor hoppa bungy jump, jag hade också velat men är för feg så kommer glatt få titta på istället.