Dag 7 - Koh Phangan

Flyg: Chiang mai - Bangkok - Sura thani
 Båt: Sura thani - Koh phangan.

Nu har vi lämnat Chiang Mai och tagit oss till ön koh phangan. Vi kom hit på kvällen vid 18.30 och vi är helt slut efter nästan en hel dags resande. Vi har inte hunnit se så mycket förutom hotellområdet och stranden precis intill men som det verkar just nu kommer vi trivas riktigt bra här. Ska bli spännande att vakna upp i morgon och se omgivningen lite bättre!

Märkte att jag inte skrivit om en liten utflykt jag, Bettan o Victor gjord igår. Vi åkte ut till den pyttelilla byn Ban tawai, ute i ingenstans, där de bara sålde hantverk! Bettan köpte några små fiskskålar medan jag och Victor kom hem tomhänta, men vi hade riktigt roligt ändå!  En jätte mysig by.

Dag 6 - Chiang Mai

Idag har vi varit med på en matlagningskurs på en farm strax utanför Chiang Mai. Dagen började med att vi alla gick på en matmarknad där guiden visade oss de typiska ingredienserna i det thailändska köket och så handlade vi allt som behövdes för att göra de rätter vi skulle laga. Alla fick själv välja 3 maträtter som man ville lära sig (jag valde green curry soup, tom yung kung soppa och chicken cashewnuts) och sedan gjorde hela gruppen 3 rätter tillsammans - klassikerna Pad thai, papaya salad & mango sticky rice. Blev jätte gott!

Vädret i veckan har varit grymt, strålande sol och 30-35 grader varje dag men imorse drog monsunen in över Thailand och under 30 minuter var det som att himlen öppnade sig. Sedan kom solen igen. Imorgon bär det av till Koh phangan.

Dag 5 - Chiang Mai

På förmiddagen åkte vi till en liten sjö med inplanterade fiskar drygt en timma utanför Chiang Mais centrum. Bettan, Göran och Lucas fiskade medan jag och Victor gick runt och fotade saker o ting. Lucas & Göran fick två bjässar på cirka 25-30 kilo & Bettan var inte så långt efter... Några av fiskarna finns på bild nedan :)

Imorgon är det vår sista hela dag i Chiang Mai och på söndag åker vi vidare mot koh Phangan. Det har varit full rulle här varje dag och imorgon blir inget undantag då vi ska åka ut på en farm och lära oss laga riktig thaimat. Ska bli roligt!

Ikväll ska vi äta lite lyxigare. Ska också gå och köpa lite hantverk som jag tänkt göra hela veckan men som det inte blivit något av med.